Как да създаваме добро професионално впечатление в LinkedIn
Какво е препоръчително да правим в LinkedIn:
– Задължително сложете хубава профилна снимка. Инвестицията в професионални снимки от фотограф със сигурност ще ви е от полза. Снимката е първото нещо, което посетителите на вашия профил виждат. Препоръчително е да сложите снимка в анфас на лицето или общ план на главата и кръста.
– Попълнете цялата информация за вашия профил. Добавете професионална информация, награди и интереси. Добавете и приставки (Plugins), които да добавят информация от външни източници като например кои книги четете и кои събития посещавате.
– Давайте препоръки на други хора. Така самите вие ще бъдете препоръчвани често.
– Включвайте се в професионалните групи на LinkedIn. Така ще можете да направите впечатление, че сте активна личност и ще създадете нови професионални контакти. Когато сте в групите, участвайте в разговори и публикувайте адекватни линкове и информация, спазвайки изискванията на бизнес етикета.
– Публикувайте често различни статуси и професионални връзки, като гледате да не е прекалено често и линковете да не са тип реклама и спам.
– Когато каните някои към вашите професионални контакти, е необходимо да седнете и предварително да напишете персонализирано писмо, лично до всеки един. Може да си подготвите шаблони, които лесно после да променяте и слагате имена.
Какво да не правим в LinkedIn:
– Не добавяйте непознати контакти наред. Добре е да имате голям брой контакти в мрежата си, но това по никакъв начин не ги прави ценни и едва ли ще е възможно да имате по-близки бизнес отношения по този начин.
– Както вече споменахме по-горе, снимката може както да спомогне, така и да навреди на създаването на бизнес контакти ако е неподходяща. Избягвайте комични или прекалено лични снимки, които са по-подходящи за социални мрежи като Facebook и Pinterest.
– Проверявайте внимателно правописа на публикациите и информацията в профила. LinkedIn e място за професионало представяне и допускането на правописни и граматически грешки (особено на английски и други езици) би могло да окаже неблагоприятно влияние в професионален план.
– Не спамвайте! Твърде честото публикуване на рекламни съобщения за продукти и услуги, статуси или лични съобщения до мрежата от контакти, със сигурност няма да ви е от полза. Възможно е много хора да ви изключат от тяхните контакти.