11 от основни правила при бизнес среща
Много често се налага организирането на бизнес срещи между настоящи и бъдещи парньори, клиенти и цели организации. При тези срещи е важно да се придържаме към някои от основните постулати на бизнес етикета. Така се създава уважение между участниците в срещата и влияе за по-доброто й протичане.
Ето и няколко съвета за етикета по време на бизнес срещи:
- Когато ви поканят на бизнес среща, реагирайте навреме и дайте бърз отговор
- Бъдете точни
- Бъдете подготвени с писалка, листа за записки и каквото ще ви е необходимо за срещата
- Изключете мобилния си телефон. Ако очаквате важно обаждане, включете го на вибрация и се извинете, ако ви се обадят по време на срещата
- Като цяло, обаче, се старайте да избягвате телефонните разговори. Те разсейват останалите участници в срещата
- Говорете само тогава, когато ви бъде предоставена думата. Вдигнете ръката си, когато желаете да направите изказване при по-голяма среща
- Структурирайте въпросите си. Нека те бъдат точни и по темата
- Слушайте внимателно водещия и си водете записки
- Не си позволявайте да нервничите. Не щракайте с писалката, не тропайте с пръсти по масата
- Останете на срещата до самия й край. Тръгването по-рано няма да остави добри впечатления у другите присъстващи
- Постарайте се след срещата да изпълните максимално бързо вашите задачи или да развиете съотвените идеи
Не забравяйте! Когато сте на бизнес среща, фокусирайте вниманието си изцяло върху темите обсъждани в нея и участвайте в тях, съобразявайки се с етикета и протокола при официални срещи и събития.